Ikke Give præsentationer eller indlæg. Give lederskab samtaler i stedet.

Den administrerende direktør i en verdensomspændende virksomhed, bad mig om at hjælpe ham med at udvikle en snak, han planlagt at give flere hundrede af sine topchefer. Han sagde, “Jeg føler som om jeg er Daniel går ind i løvens den.”

Ja, det var virksomheden svarende til en løve, han ind i den. Ansat hos en konkurrerende virksomhed, var han en fremmed virksomhed, et selskab rokkede ved faldende markedsandel og dårlig moral forårsaget af de vilkårlige handlinger af den tidligere administrerende direktør, en isoleret diktator.

“Dette er første gang, de fleste af dem vil se og høre mig,” sagde han. “Jeg vil give et oplæg om tilstanden af virksomheden.”

‘Hold på, «sagde jeg. ‘ Ikke give en præsentation. Give en ledelse taler i stedet. ”

Der er en forskel, jeg forklarede, mellem en præsentation/tale og en ledelse taler. En præsentation/tale kommunikerer oplysninger, men en ledelse taler ikke blot kommunikerer oplysninger men gør en dyb, følelsesmæssige, menneskelige forbindelse med publikum.

De fleste ledere giver præsentationer og taler de fleste af den tid, når de skal give ledelsen samtalerne.

“Du står en vigtig lederskab situation,” sagde jeg. «Det gamle ordsprog, ‘du aldrig får en chance til at gøre et første indtryk’ gælder her i spar. Du har fået en stor ledelse taler mulighed. Men hvis folk tror på dig og følge dig, skal de være følelsesmæssigt engageret til dig, og hvad du siger. Så forstår hvad deres følelsesmæssige behov er.»

Jeg gik ud i feltet og talt med en række af hans ledere og fandt ud af, at de følte sig truet af krav fra stadig mere sofistikerede kunder. Jeg fandt ud af at de frygtede ikke støttes i de beslutninger på området. Jeg lærte, at de blev vrede over at skulle opfylde, hvad de mente unødvendige rapporteringskrav. Jeg lærte, at de ikke har tillid til de topledere.

Intimidering, frygt, vrede, mistillid… følelserne beskrevet af sit publikum og i sandhed, tilstanden af virksomheden.

Den administrerende direktør gav et lederskab tale der talte til og besvarede disse følelser, behov en baseret på den fælles idé, at han var en person, som de kunne stole på.

At ledelsen tale markerede starten på en turnaround for virksomheden.

Lektionen: analysere og tale med følelser af en situation, og du kan blive en dramatisk mere effektiv leder.

Gøre denne analyse ske på denne måde:

Kender forskellen mellem en præsentation/tale og ledelse taler så se alle engelsktalende situation du støder på som enten en præsentation/tale situation eller en ledelse taler situation.

Ved at du sjældent give præsentation/taler og at The ledelse taler bør være din primære lederskab kommunikationsværktøj.

Analysere følelserne af publikum ved at spørge, hvad de føler på det tidspunkt, du taler, hvad de frygter, hvad angers dem, hvad inspirerer dem.

Strukturere din snak omkring følelsesmæssige-talking points. For eksempel, listen tre ting, som angers dit publikum. Gøre disse ting hovedoverskrifter af din tale.

Tale med dem om deres følelser. Fortæl dem, for eksempel, at du indser de er vred og hvad de er vrede over. Fortæl dem hvad du indser de føler.

Taler derfor, og du er afsløret i stærkt motiverende måder. Derudover er de afslørede sig selv.

Disse afsløringer kan skabe stærke bånd mellem højttalere og publikum.

Forstå den engelsktalende situation følelsesmæssige indholdet, og du forstår at situationen på nye måder. Forstår det på nye måder og du taler på nye måder. Og når du taler i nye måder, dit publikum fungerer på nye måder.

2004 © Filson Leadership Group, Inc. Alle rettigheder forbeholdes.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *